آیا گربه و پرندگان می توانند با هم زندگی کنند؟

۱۴۰۰/۶/۲۳

گربه ها و پرندگان دو حیوان خانگی هستند که به پرورش خانه عادت کرده اند ، اما آیا می توانند در یک مکان با هم باشند ، این چیزی است که ما در این مقاله برای شما توضیح خواهیم داد.
گربه ها به طور طبیعی شکارچیان هستند در حالی که پرندگان به طور طبیعی طعمه هستند ، بنابراین اگر این دو نوع حیوان خانگی نیاز به زندگی مشترک داشته باشند ، می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.
گربه و پرندگان می توانند در خانه با هم کنار بیایند ، اما شما باید برخی اقدامات را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که گربه در هر زمان به پرنده دسترسی ندارد.
غریزه طبیعی گربه می تواند در هر زمان پرنده را بگیرد و "بازی" کند و بلافاصله جان پرنده را به خطر بیاندازد ، اما البته هر گربه و پرنده متفاوت است.
برخی از گربه ها اصلاً به پرندگان خانگی اهمیت نمی دهند ، در حالی که برخی دیگر ماموریت زندگی خود را برای دریافت پرنده می دانند ، شما باید شخصیت حیوانات خانگی خود را ارزیابی کنید.
گربه ها در طبیعت شکار می کنند ، طعمه خود را که شامل پستانداران کوچک ، خزندگان ، ماهی ها و حتی پرندگان است ، شکار می کنند و غافلگیر می کنند. پرش و شکار برای گربه سرگرم کننده است و پرندگان نیز از این دستگیری مستثنی نیستند. پرندگانی هستند که بازی کردن یا غذا خوردن سرگرم کننده هستند.
اکثر پرندگان ، چه در اسارت و چه در طبیعت ، با کوچکترین تکان ، سر و صدا یا تماشای گربه پرواز می کنند و اگر کمتر احساس خطر کند ، ممکن است پرنده جیغ بزند تا به پرندگان دیگر در مورد شکارچی هشدار دهد.
پرندگانی که به عنوان حیوانات خانگی نگهداری می شوند معمولاً آنقدر بزرگ نیستند که اگر بخواهند از خود دفاع کنند به گربه آسیب برسانند ، اما حتی اگر گربه به پرنده بزرگی مانند طوطی نزدیک شود ، به طور غریزی وحشت زده می شود و در صورت امکان قبل از دعوا فرار می کند.

چگونه گربه ها برای پرندگان خطرناک هستند؟
این ممکن است یک پاسخ بدیهی به نظر برسد ، اما گربه ها می توانند به راحتی پرنده ای را صدمه ببینند یا بکشند ، با پنجه های تیز خود به پرنده آسیب برسانند یا باعث ایجاد بریدگی جدی و عفونت باکتری در او شوند.
گربه ها همچنین می توانند پرهای مهم مورد نیاز برای پرواز ، تعادل و گرما را بکشند و صدمات روانی جدی به پرنده مورد حمله یا تهدید وارد کنند و گربه ها می توانند پرندگان جوان را بخورند.

راه های کمک به گربه ها و پرندگان در کنار هم
با وجود این واقعیت که گربه ها دوست دارند شکار کنند و حتی پرنده بخورند ، کارهایی وجود دارد که می توانید به آنها کمک کنید تا این گونه ها در خانه شما با آرامش در کنار هم زندگی کنند.

قفس پرنده را ایمن کنید
مطمئن شوید که پرنده شما دارای یک قفس امن است که گربه نمی تواند به آن وارد شود ، بنابراین وقتی در خانه نیستید نگران آنها نباشید.
علاوه بر این ، مطمئن شوید که گربه شما نمی تواند قفس پرنده را باز کند ، قفس را روی یک پایه یا میز محکم قرار دهید یا مطمئن شوید که قفس آنقدر سنگین است که گربه شما نمی تواند آن را بیندازد.

آنها را در اتاقهای جداگانه قرار دهید
قفس پرنده را در اتاقی قرار دهید که بتوانید گربه را از آن دور نگه دارید ، زیرا پرنده ای که توسط گربه گرفتار شده است می تواند استرس غیر ضروری را برای پرندگان ایجاد کند.

سعی کنید پرنده خود را به گربه خود معرفی کنید
این معمولاً یک روند بسیار کند است و باید به سادگی با اجازه دادن به پرندگان و گربه های قفس شده از دور یکدیگر را شروع کرد.
در نهایت ، می توانید فاصله بین این دو را پس از اطمینان از راحت بودن و عدم استرس آنها کاهش دهید ، و برخی از افرادی که گربه هایی دارند که هیچ نشانه ای از ورود به حالت شکارچی ندارند ، پرنده خود را از قفس بیرون می آورند و به این دو اجازه می دهند هر یک را ببینند.
اگر از امتحان این کار احساس راحتی می کنید ، اگر پرنده سعی می کند از دستان شما پرش کند یا گربه شما سعی می کند روی پرنده ضربه بزند ، باید با احتیاط و آگاهی کامل این کار را انجام دهید.
..