چرا طوطی جیغ می زند؟

۱۴۰۰/۶/۲۰

علل جیغ و سر و صدای پرندگان خانگی

پرندگان حیوان خانگی زیبا و شیک هستند اما می توانند بسیار آزاردهنده باشند مخصوصاً اگر این یک پرنده بزرگ خانگی است که در خانه شما زندگی می کند ، طوطی ها به ویژه آزاردهنده هستند اما آیا فریاد زدن آنها طبیعی است؟

فریاد های گاه به گاه طبیعی است اما اگر متوجه شدید که پرنده شما زیاد جیغ می زند ، ممکن است به این دلیل باشد که مشکلی وجود دارد.

علل فریاد پرندگان خانگی

آواز پرندگان

پرندگان خانواده psittacine مانند ماکائو ، خاکستری آفریقایی و طوطی های دیگر صداهای مختلفی ایجاد می کنند و بسیاری از آنها می توانند کلماتی را که ما می گوییم و سایر صداهایی که در خانه ما می شنوند تقلید کنند.
برخی از صداها نیز برای پرنده بسیار طبیعی است - مانند جیغ کشیدن ، جیغ کشیدن ، جیر جیر کردن ، جیغ زدن ، خندیدن و سایر صداهایی که توسط پرندگان وحشی و حیوانات خانگی ایجاد می شود.

ترس یا حسادت

درست مانند انسان ها ، پرندگان خانگی ما می توانند از ترس یا حسادت بترسند و فریاد بزنند ، یکی از دلایل متداول ترس پرنده خانگی شما در خانه دیدن یک شکارچی بالقوه است.
حیوانات بیرون مانند دیگر پرندگان یا گربه ها و سایر حیوانات خانگی موجود در خانه ممکن است پرنده را بترسانند و باعث فریاد او شوند.

توجه
شایع ترین مشکلاتی که صاحبان پرندگان بزرگ با حیوانات خانگی خود دارند معمولاً مسائل رفتاری از جمله جیغ زدن است.
پرندگان بسیار فعال و باهوش هستند و برای اینکه شاد و سالم بمانند به تحریک ذهنی مداوم نیاز دارند. اگر حوصله آنها سر رفته باشد به نوعی به شما می گویند. کسالت اغلب رفتارهای مخرب یا رفتارهای وسواسی مانند سرعت زیاد ، گاز گرفتن ، پر کردن ، چیدن پوست یا جیغ زدن.
جیغ زدن ممکن است به عنوان یک واکنش عادی به چیزی یا به عنوان یک محرک سریع برای توجه شروع شود و با گذشت زمان می تواند به صداهای طولانی ، مخرب و مزاحم تبدیل شود که بر کیفیت زندگی شما تأثیر می گذارد.

رفتار جیغ زدن پرنده خود را جایگزین کنید

تاکتیک دیگر برای کاهش یا توقف رفتار جیغ ، جایگزینی آن با رفتار قابل قبول دیگری است. بسیاری از مردم یک کلمه خاص را تکرار می کنند و به پرنده خود یاد می دهند که این کلمه را به جای جیغ زدن بگوید. آنها همچنین با پاداش دادن به پرنده خود در هنگام انجام کارهای قابل قبول و تقویت مثبت تمرین می کنند.
.
..