نحوه شناسایی و خلاص شدن از شر شپش طوطی

۱۴۰۰/۶/۲۳

ما می دانیم که پرندگان مستعد ابتلا به بسیاری از مشکلات سلامتی هستند که می توانند انسان ها را تحت تأثیر قرار دهند ، از جمله ویروس ها و عفونت های باکتریایی ، و همچنین شپش.

شناسایی شپش طوطی
فقط به این دلیل که می بینید حشرات کوچکی روی پرنده شما می خزند به این معنا نیست که طوطی شما شپش دارد. پرندگان می توانند از کنه ها یا انواع دیگر اکتوپارازیت ها آلوده شوند.
به طور کلی ، آلودگی به شپش به صورت حشرات کوچک قهوه ای رنگی دیده می شود که می توان آنها را از طریق پرهای پرنده مشاهده کرد.شاید شما حتی نتوانید شپش ها را با چشم غیر مسلح ببینید.
در بسیاری از موارد ، صاحبان فقط متوجه خارش بیش از حد در پرندگان خود می شوند. برای شناسایی شپش یا هر گونه انگلی با اطمینان مطلق ، مهم است که در صورت مشاهده هرگونه رفتار غیرطبیعی یا حشرات روی خز خود فوراً با دامپزشک پرندگان وقت بگیرید.

حفاظت از حیوانات خانگی دیگر
اگر در خانه ای با چند پرنده زندگی می کنید ، بسیار مهم است که هر گونه آلودگی انگلی را در اسرع وقت شناسایی و درمان کنید تا خطر مواجهه با پرندگان دیگر را کاهش دهید.
اگر متوجه انگل های خارجی در یکی از حیوانات خانگی خود شدید ، سریع پرندگان آلوده را در منطقه ای امن و دور از سایر دوستان پر خود جدا کنید تا بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

آیا انسان ها به شپش پرنده مبتلا می شوند؟
یکی از رایج ترین سوالاتی که صاحبان پرندگان در مورد شپش پرندگان دارند این است که آیا حشرات می توانند به میزبان انسان منتقل شوند یا خیر.خبر خوب این است که شپش طوطی فقط برای پرندگان است و موهای انسان را آلوده نمی کند.
با این حال ، این بدان معنا نیست که شپش ها نمی توانند به اعضای خانواده انسانی پرنده آسیب برسانند.
به همین دلیل ، ممکن است بخواهید تماس فیزیکی با پرنده آلوده را محدود کنید تا بتوانید برای دامپزشکی مناسب حیوان خانگی خود اقدام کنید.

جلوگیری از گسترش مجدد
اولین کاری که باید انجام دهید این است که قفس پرنده را کاملاً تمیز کنید ، اطمینان حاصل کنید که تمام سطوح ، گوشه ها و ناحیه های موجود در ریل را بشویید و ضدعفونی کنید. علاوه بر این ، ممکن است لازم باشد با یک سرویس حرفه ای کنترل آفات خانگی تماس بگیرید تا از منزل خود برای شپش و اسپری استفاده کنید.

از درمان های "بدون نسخه" خودداری کنید
لطفاً اجازه ندهید پرنده شما با استفاده از محصولات کم کیفیت بیشتر مریض شود ، اکثر مواد شیمیایی کنترل آفات می توانند برای پرندگان مضر یا حتی کشنده باشند ، همانطور که درمانهایی که برای از بین بردن شپش سر برچسب گذاری شده است.
..