چگونه رفتار پرخاشگرانه را در پرندگان متوقف کنیم

۱۴۰۰/۶/۲۲

چرا حیوانات خانگی تهاجمی هستند؟

شایع ترین علل پرخاشگری در پرندگان ترس یا تجربیات ناگوار گذشته است. این امر هنگام برخورد پرندگان با صاحبان خود و دیگران می تواند منجر به برخورد با مشکلات ، گزش ها و حملات شود.

با این حال پرندگان پیچیده هستند و هر یک از این موارد می تواند منجر به رفتار پرخاشگرانه شود:

ترس اغلب در پرندگان خانگی ایجاد می شود که در جوانی با دست تغذیه نمی شدند.
عدم معاشرت مناسب ممکن است باعث ترس پرنده از انسان ، پرندگان دیگر یا تجربیات جدید شود.
برخی پرندگان وقتی صاحبشان با افراد دیگر ارتباط برقرار می کند حسادت می کنند.
اگر پرنده مسن تری را به فرزندی پذیرفته اید ، به احتمال زیاد توسط صاحب قبلی آن مورد سوء استفاده قرار گرفته یا مورد بی توجهی قرار گرفته است.
برخی از پرندگان در دوران نوجوانی به دلیل تغییرات هورمونی تهاجمی می شوند
پرندگانی که استرس دارند یا فاقد تحریک ذهنی هستند

چگونه رفتار پرخاشگرانه را در پرندگان متوقف کنیم

اگر پرنده حیوان خانگی شما را گاز می گیرد در حالی که سعی می کنید آن را کنترل کنید ، باید هر روز زمانی را برای کار بر روی دوست خود اختصاص دهید. شما می توانید تلاش های خود را برای کاهش پرخاشگری پرنده در کنترل معمولی انجام دهید.

به عنوان مثال ، ممکن است لازم باشد با پرنده ارتباط برقرار کنید یا آن را آموزش دهید.

هنگام کار با حیوان خانگی ، برخی نکات و تکنیک ها به شما کمک می کند تا بدانید که جابجایی ایمن و لذت بخش است:

انتقال به ی مکان خنثی:

در طی جلسات آموزشی ، قفس پرنده را به مکانی بی طرف منتقل کنید. بیرون آوردن پرنده از "قلمرو" خود می تواند گاهی اوقات تمایل بیشتری به همکاری با صاحبش داشته باشد.

لازم نیست حتما به پرنده دست بزنید

اگر هنگامی که دست خود را به آن نزدیک می کنید پرنده به انگشتان شما ضربه می زند ، سعی کنید ناگهان از ترس نلرزید.حرکات سریع شما به احتمال زیاد پرنده شما را عصبی و دلهره آور می کند.

روش آهسته و آسان بهترین راه است. سعی نکنید ارتباط را مجبور کنید ، سعی کنید آن را به پرنده بسپارید تا تصمیم بگیرد چه زمانی برای تشدید یا قبول درمان مناسب است.

تمرین چوب را امتحان کنید

آموزش پرنده برای بالا رفتن از چوب "آموزش چوب" نامیده می شود ، و این جایگزین توصیه شده برای آموزش پرنده ای است که در ابتدا نمی تواند با آن برخورد کند.

برای پرنده ای که در گذشته ترسیده یا دچار آسیب شده است ، این روش تهاجمی کمتر و آسان تر است که این روش حرکت بدون زور را بپذیرد.

از داد و فریاد بلند خودداری کنید

بالا بردن صدای خود با عصبانیت باعث نمی شود پرنده بفهمد که اشتباه کرده است. در واقع ، این رفتار بد پرنده شما را تقویت می کند. زیرا او دوست دارد واکنش بزرگی از شما دریافت کند.

یک روال انعطاف پذیر را رعایت کنید

پرندگان به تحریک ذهنی نیاز دارند و بسیاری از آنها از یک برنامه معمول لذت می برند ، بنابراین زمان منظم برای تغذیه ، بازی و سایر تعاملات هر روز ایده خوبی است.
..